در حال بارگذاری ...

"دونه برف آرزو" و "جادوگر شهر اُز " به تالار هنر می آیند

نمایش "دونه برف آرزو" به کارگردانی ماندانا عبقری و "جادوگر شهر اُز " به کارگردانی مهدی قلعه از ۲۸ آبان و اول آذر ماه اجرای خود در تالار هنر را آغاز می کنند.

به گزارش روابط عمومی تالار هنر، نمایش شاد و موزیکال "دونه برف آرزو" نوشته و کارگردانی ماندانا عبقری از 28 آبان ماه و در ساعت 17 در تالار هنر روی صحنه می رود.

این نمایش که مدت زمان آن 55 دقیقه اعلام شده با هنرمندی بازیگرانی همچون ماندانا ‌عبقری، فاطمه خراسانی،  دیار ‌باغی، فریبا خلیلی، نرگس مروتی،  محمدرضا ‌لطفی،  سعید ‌سلطانیان، سینا معینی،  صبا ‌هلالات برای کودکان و نوجوانان آماده شده است.

در این پروژه نمایشی علیرضا دهقانی به عنوان مشاور کارگردان و طراح صحنه حضور دارد. دستیار کارگردان غزاله ‌امیرسرداری و علی سعیدی، طراح لباس رکسانه ‌عبقری، طراح عروسک و ساخت عروسک ماندانا ‌عبقری، طراح نور کیوان ضیاپور، طراح صدا مهدی ‌حنفی، روابط عمومی و تبلیغات سجاد نارنجی (گروه تماشاگران تئاتر نارنجی)، مدیر صحنه الهه ‌موسوی، خواننده و میکس و مسترینگ موسیقی دانیال استاد عبدالحمید و عکاس شادی ‌سنائیان از دیگر عوامل این نمایش هستند.

در معرفی نمایش دونه برف آرزو آمده است که خانواده آرایلی، دختر مهربانی که دوست منجوق (کلاغ زاغی باهوش) و سردک (آدم برفی بازیگوش) است، منتظر تولد نوزادی هستند، یک برادر کوچولو... اما آرایلی نگران این است که با تولد نوزاد دیگر مورد توجه خانواده نباشد، پس آرزو میکند که نی نی به دنیا نیاید. آرزویش برآورده می شود اما همه چیز در خانه بهم میریزد. آرایلی با کمک منجوق و سردک، دونه برف آرزو را پیدا میکند و به دنیای قبل از تولد میرود تا نی نی را با خودش به خانه بیاورد.

دونه برف آرزو با رویکرد روانشناختی, نگاهی ویژه به کودکانی دارد که گاها به واسطه تغییراتی که در خانواده اتفاق می افتد دچار وسواس و نگرانی میشوند که مبادا از میزان توجه و محبت والدین نسبت به آنها کاسته شود.

نمایش دونه برف آرزو با عروسکهای فانتزی و خلق لحظاتی جادویی و ماورایی دنیای قبل از تولد را به آرایلی قهرمان قصه نشان میدهد و او را از عشق و علاقه و مهربانی والدین نسبت به فرزندانشان مطمئن میکند.

اجرای نمایش "جادوگر شهر اُز"

دومین نمایشی که از اول آذرماه اجرای خود را در تالار ‌هنر آغاز می کند "جادوگر شهر اُز" به کارگردانی مهدی قلعه است که در فصل بهار با استقبال گسترده مخاطبان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همراه بوده است.

این نمایش که مدت زمان آن یک ساعت است در ساعت 18.30 روی صحنه می رود.

"جادوگر شهر اُز" نوشته کالتر مارتینز است که حسین فدایی حسین آن را به فارسی برگردانده و با طراحی و کارگردانی مهدی قلعه برای اجرا آماده شده است.

در این نمایش بازیگرانی همچون علی صفا، نیلوفر ‌سیاری، قاسم انصاری شاد، سحر صفر پور، محسن ‌قصری، شادی کارآیین و مهدی ‌مزدارانی ایفای نقش می کنند.

اشعار این نمایش سروده علی ‌بیگ ‌محمدی است. در این گروه دستیار کارگردان لیلا اسبقی، آهنگساز بابک نصیری خواه، طراح گریم لیلا پریشان، طراحی لباس و دوخت لباس مهدی ‌مزدارانی، طراح صحنه مهدی قلعه، طراحی و ساخت عروسک علیرضا حسینپور، ساخت دکور علیرضا حسینپور، طراح نور کیوان ضیاپور، طراح پوستر عماد ‌سالکی، عکاس فرزانه علی دوست، منشی صحنه مریم علوی، مدیر صحنه ابوذر کریمی و مرجان نشاط زادگان، افکت رضا کیایی همکاری دارند.

در معرفی این نمایش آمده است، دختر بچه‌ای به اسم دورتی که در سرزمین کانزاس زندگی می کنند و با طوفان شدید خونه‌اش و خودش به سرزمین اُز فرود میاره. دورتی ما از این اتفاق ناراحته با راهنمایی فرشته مهربان به سمت جادوگر شهر اُز رفته تا با کمک اون بتونه به شهر کانزاس برگرده. در طول مسیر با مترسک و هیزم شکن و شیر همراه میشه و اتفاقات عجیبی میوفته تا این که...

علاقه مندان به دیدن این دو نمایش می توانند از طریق سایت تیوال نسبت به خرید بلیت های روزهای نخست اجرا اقدام کنند.




نظرات کاربران