در حال بارگذاری ...
با حضور هنرمندان و مسئولان تئاتر؛

مراسم یادبود زنده یاد کریم اکبری مبارکه برگزار شد

مراسم یادبود زنده یاد کریم اکبری مبارکه و افتتاح نمایش "کتابخورها" شب گذشته با حضور مدیر کل هنرهای نمایشی و جمعی از هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان و خانواده آن زنده یاد در تالار هنر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی تالار هنر، در آغاز این مراسم امین اکبری نسب مدیر تالار هنر با خیر مقدم به تماشاگران و میهمانان این مراسم گفت: امروز به یاد استاد کریم اکبری مبارکه نمایش کتابخورها را آغاز می کنیم و امیدوارم که به نام ایشان نمایش پر مخاطبی باشد.

وی اکبری مبارکه را گنجینه ای برای هنر این سرزمین نامید و افزود: یاد این هنرمند همیشه هست. اکبری مبارکه سالهای سال عضو شورای تالار هنر بودند و هر بار نامشان با نیکی برده می شود. معتقدم که روحشان همیشه در این تالار حضور دارد.

مدیر تالار هنر اعلام کرد: از این به بعد با یاد عزیزانی که هنوز در بین ما هستند نمایش های تالار را آغاز خواهیم کرد.

وی در پایان از خاطره گروه نمایش کتابخورها از حمایت زنده یاد کرم اکبری مبارکه یاد کرده و گفت: گروه نمایش اولین بار این کار را در سومین دوره جشنواره تئاتر شهر آماده می کنند. آن زمان هیات انتخاب خانم مریم کاظمی و آقایان ناصر آویژه و کریم اکبری مبارکه بودند. نقل می کنند که این سه هنرمندایستاده گروه را تشویق می کنند و یک دلگرمی ویژه برای گروه ایجاد می شود که کار را دنبال کنند. این افتتاح به نوعی قدردانی از این سه عزیز است.

در ادامه این مراسم ناصر آویژه ضمن اشاره به حضور کودکان روی صحبت را مخاطبان کودک قرار داد و گفت: قرار است امروز از عزیزی یاد کنیم که مرد بزرگی بود که به آسمان رفته است. در جشنواره شهر این نمایش را تشویق کردیم و هر سه نفر هیات انتخاب ایستاده برایشان دست زدیم. کار به اجرا رسید و اکنون دوباره قرار است روی صحنه برود.

وی با بیان این که باید از کسانی که در کنارمان هستند تقدیر کنیم گفت: خوشبختانه اکبری مبارکه در همین تالار و زمانی که بین ما بودند مورد تقدیر قرار گرفتند. باید از بزرگانمان تقدیر کنیم و قدرشان را بدانیم.

و با اشاره به کودکان حاضر در سالن ادامه داد: اینها که اینجا هستند قرار است آینده ما را بسازند. خوشحالم که این همه خوشگل را اینجا می بینم.

کاظم نظری مدیر کل هنرهای نمایشیدیگر سخنران این مراسم بود که برای کودکان تماشاگر صحبت کرد و گفت: بچه های عزیز، استادی که عکسش را می بینید تئاتر کودک خیلی زحمت کشید. برای گروه هایی که کار تئاتر می کردند وقت میگذاشت تا کار با کیفیتی برای شما آماده کنند. پدر و مادر های شما بازی خوبش در سریال امام علی(ع) را دیده اند.

در ادامه با حضور مدیر کل هنرهای نمایشی، مجید قناد، کاظم بلوچی و امین اکبری نسب بر صحنه از سالها فعالیت ناصر آویژه با اهدا لوح سپاس تقدیر شد.

مجید قناد نیز با اشاره به همکاری دیرینه اش با کریم اکبری مبارکه گفت: کریم عزیز و من در سال 62 تئاتری برای تلویزیون درست کردیم که بچه ها در آن بازی می کردند. الان یکی از آن بچه ها دکتری ست در شورای شهر تهران ، یکی متخصص حرکت در تئاتر و ... کریم عاشق بچه ها بود. با بچه ها بسیار زیبا کار می کرد. نگاهش پر از محبت بود کار زیبایی کردند که درباره کریم اکبری مبارکه صحبت شود از همکارانم در تالار هنر سپاسگذارم. مسلما روزی میرسد که شما کوپولوها روی این صحنه بازی خواهید کرد.

وی با قدردانی از نوید اکبری مبارکه فرزند این هنرمند و تشکر از والدینی که کودکانشان را به تئاتر می برند گفت: همه اینها به یاد مردی بزرگ و خوشنام و با محبت و دوست داشتنی به نام کریم اکبری مبارکه بود که شاگردان خوبی تربیت کرد.

بخش پایانی مراسم به تقدیر از فرزند این هنرمند جاوید نام اختصاص یافت که با حضور کاظم نظری، رحیمی سروش، مجید قناد و مسلم قاسمی بر صحنه و اهدا لوح یاد بود انجام شد.

نوید اکبری مبارکه گفت: یک خاطره از پدر دارم. زمانی درباره جایگاه و شهرت اش با او صحبت می کردم در جوابم گفت "همه اینها الکی است. ببین برای تو پدر خوبی بوده ام؟ برای مادرت همسر خوبی بوده ام؟"

پایان بخش این مراسم اجرای نمایش کتابخورها بود که به طور رسمی دور تازه ای از اجرای عمومی خود را آغاز کرد.




نظرات کاربران