در حال بارگذاری ...

دومین جلسه از سلسله نشست های تالار هنر با هنرمندان برگزار شد

دومین نشست از سلسله نشست های تالار هنر با هنرمندان فعال تئاتر کودک و نوجوان با حضور میثم عباسی ، آرش شریف زاده، علیرضا دهقانیٰ، ریحانه مطهری و ماندانا عبقری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی تالار هنر، سلسله نشست های تالار هنر با هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان هر هفته با دعوت از تعدادی از هنرمندان و متخصصان این حوزه و در موضوعات متفاوت برگزار شد که به موضوع "مخاطب و اقتصاد آثار نمایشی" اختصاص داشت.

در این نشست محسن امیری مدیر تالار هنر، میثم عباسی ، آرش شریفزاده، علیرضا دهقانیٰ، ریحانه مطهری و ماندانا عبقری از کارگردانان وبازیگران تئاتر و تئاتر کودک و نوجوان و حوزه روابط عمومی و بازاریابی حوزه تئاتر کودک و نوجوان حضور داشتند.

علیرضا دهقانی بازیگر و کارگردان تئاتر در ابتدا به حمایت هنرمندان از نمایش همکارانشان و دیدن نمایش دیگران پرداخته و لزوم کنترل کیفی آثار حتی بعد از اخذ مجوز را ضروری دانست.

وی درباره حضور جوانان در تالار هنر گفت: جوانان باید مسیر رشد حرفه ای خود را پله پله طی کنند و یک شبه به تالار هنر نرسند. سیستم ارتقا هنرمند و رعایت سلسله مراتب باعث می شود که نیروهای جوان و متخصص در آینده به تئاتر کودک و نوجوان تزریق شود.

دهقانی با پرداختن به مسئله اقتصادی در تئاتر ادامه داد: در شرایطی هستیم که دغدغه کارگردان دیگر مسئله هنری نیست و بیشتر درگیر این است که چگونه بودجه کار را تامین و دستمزد عوامل را پرداخت کند.

ماندانا عبقری نویسنده ، کارگردان و بازیگر تئاتر نیز گفت: تئاتر کودک نیازمند تخصص است. اگر افراد بدون تخصص به این حوزه وارد شوند، سلیقه مخاطب تحت الشعاع قرار می گیرد و سیر نزولی خواهد شد.

وی درباره مسائل اقتصادی تولید تئاتر نیز ادامه داد: اگر تهیه کننده و اسپانسر جذب این حوزه شود اتفاق خوبی خواهد افتاد. خود سالن نیز لازم است که رایزنی هایی برای جذب مخاطب ثابت انجام دهد تا قبل از شروع هر اجرا تماشاگران ثابت و دائمی خود را جذب کند.

ریحانه مطهری طراح صحنه و فعال حوزه روابط عمومی تئاتر با پرداختن به تئاتر نوجوان تصریح کرد: تا کنون به تئاتر نوجوان بسیار کم پرداخته شده است.

وی حمایت از کار اولی ها را پیشنهاد داده و افزود می توان در ساعت های مشخصی که به کار حرفه ای لطمه وارد نشود ، برای کار اولی ها هم فرصت دیده شدن ایجاد کرد.

مطهری ثبات مدیریت را برای برنامه ریزی مهم و تاثیر گذار دانسته و پرهیز از نگاه خاص به برخی از هنرمندان که باعث رنجش هنرمندان دیگر میشود را نکته مهمی در مدیریت سالن اجرا ارزیابی کرد.

وی با پایین ماندن قیمت بلیت نمایش های کودک و نوجوان مخالفت کرده و تصریح کرد: بلیت قیمت مناسب باعث تولید آثار با کیفیت می شود. اگر تماشاگری هم مشکل مالی داشته باشد می تواند از یکشنبه ها که قیمت بلیت نیم بها ارائه می شود استفاده کند. این اتفاق باعث می شود که هنرمندان این حوزه ارزشمند تر دیده شوند.

آرش شریف زاده کارگردان تئاتر کودک و نوجوان نیز در ادامه نشست گفت: همیشه جای بخش های مختلف در تالار هنر خالی بوده است.با این حال باید رعایت مساوات بشود و به بخش های گوناگون به یک اندازه زمان داده شود.

وی اتفاق مثبت برای یک نمایش را اتفاقی ندانسته و گفت: موفقیت یک نمایش از پس تجربه بدست می آید. هنرمندان جوان کم کم و با کسب تجربه در این حوزه به موفقیت میرسند.تالار هنر این وظیفه را دارد و تعیین کف و سقف فروش می تواند به گروه انگیزه لازم برای رسیدن به کیفیت لازم و جذب مخاطب را بدهد.

وی ادامه داد: حرفه ای های این رشته باید بی نهایت حمایت شوند و تبعیض بین افراد وجود نداشته باشد که امیدواریم این رویکرد در تالار هنر شکل بگیرد.

شریف زاده نیز کمرنگ شدن بلیت نیم بها و تخفیف دار را مورد تاکید قرار داده و پیشنهاد داد که برای کار اولی ها تعداد محدود اجرا در نظر گرفته شود.

وی نگاه خلاقه، مستعد و جدی نیروهای جوان را مورد تقدیر قرار داده و تاکید کرد که باید این نیروها به تدریج تجربه لازم در این حوزه را پیدا کرده و اتفاق های خوب رقم بخورد.

میثم عباسی نویسنده ، کارگردان و بازیگر تئاتر نیز مسائل اقتصادی را دلیل افت کیفیت نمایش های کودک و نوجوان دانسته  و تصریح کرد که مسائل اقتصادی باعث میشود کارگردان ها کمتر به سراغ متخصصان این رشته هنری بروند.

وی ادامه داد: هر نمایشی که بخواهد بفروشد باید به سراغ چهره ها برود که آن هم نیازمند اسپانسر هاست. نمایش ها باید کمدی و یا موزیکال باشند که خوب بفروشند. سالن های خصوصی امتیازات آزادانه بیشتری می دهند که در سالن های دولتی رخ نمی دهد.

وی جذب اسپانسر و حامی مالی توسط تالار هنر که یک سالن دولتی محسوب میشود را راحت تر از سالن های خصوصی دانسته و جامعه هدف مشخص و مخاطب خاص داشتن سالن های دولتی را یکی از امتیازات آن بر شمرد که باید مورد توجه قرار گیرد.

عباسی پیشنهاد داد که مبلغ ناچیز کمک هزینه دولتی به گروه های جووان اختصاص پیدا کند که نمی توانند اسپانسر جذب کنند. در این صورت می توانیم کار با کیفیت تری از آنها بخواهیم.

وی لزوم تاکید بر تولید نمایش ایرانی و اورِژینال را یکی از تاکیدات تالار برای گروه های جوان عنوان کرده و پیشنهاد داد که گروه های پیشکسوت تر به سمت جذب اسپانسر بروند که ارتباطات بیشتری دارند.

محسن امیری مدیر تالار هنر نیز در پایان نشست تاکید کرد : تالار هنر باید پاتوق هنرمندان کودک و نوجوان باشد. باید جلسات بیشتری برگزار شود تا هنرمندان مشخص کنند که چه نمایشی شایسته حضور در تالار هنر است.

وی حضورهنرمندان در این تالار را لازمه حیات این تالار دانست حمایت دو طرفه می تواند اتفاقات مثبتی را رقم بزند.

وی تاکید کرد برای تالار هنر و موفقیت این تالار حاضر است که به سراغ هر نهاد و سازمانی برود، جلسه بگذارد و از این کار هیچ ابایی ندارد.




نظرات کاربران