در حال بارگذاری ...
پویا شش‌پری با صبا عنوان کرد:

«شاهزاده خانم و کلاغ‌های تاج طلا» و یک افسانه قدیمی/ تئاتر کودک مظلوم است

پویا شش‌پری نویسنده و کارگردان نمایش «شاهزاده خانم و کلاغ های تاج طلا» درباره فرآیند شکل گیری و به صحنه بردن این نمایش موزیکال کودک، توضیح داد.

پویا شش‌پری نویسنده و کارگردان «شاهزاده خانم و کلاغ های تاج طلا» که این روزها در تالار هنر اجرا می رود، در گفتگو با خبرنگار تئاتر صبا، درباره فضای این نمایش موزیکال و کودکانه گفت: در این اثر از عروسک بهره برده ایم. داستان زمان و مکان خاصی ندارد و در آن به شهر یا کشور خاصی اشاره نمی شود. داستان درباره شاهزاده خانمی است که بعد از سال ها متوجه می شود، جادوگر برادرانش را تبدیل به کلاغ کرده است و حالا به دنبال برادرانش می رود و به کمک ابر و باد و آیینه جادویی برادرانش را نجات و جادوگر را شکست می دهد.

وی درباره ایده اولیه نوشتن این اثر اظهار کرد: در دوران مدرسه افسانه های خارجی را در کتابی چاپ کرده بودند و من به آن علاقه‌مند شدم. آن داستان و همان حال و هوا پس‌زمینه ذهنم بود اما هرگز داستان اصلی را پیدا نکردم و در سال ۱۳۹۳ با الهام گرفتن از آن داستان اروپایی، «شاهزاده خانم و کلاغ های تاج طلا» را نوشتم.

شش‌پری درباره اهداف اثر گفت: همه کارگردان های کودک سلیقه خاص خو را دارند و با توجه به مطالعاتشان، علاقه‌مندند که آموزش در آثارشان وجود داشته باشد. من نیز در این نمایش خواستم اتحاد و انسجام خانواده‌، ناامید نشدن و پیش رفتن در مسیر هدف را به کودکان آموزش دهم البته که این آموزش خیلی مستقیم نیست.

این کارگردان درباره استقبال مخاطبان تصریح کرد: تئاتر کودک از ابتدا مظلوم بود و نه پشتوانه دولتی دارد و نه مردم با نمایش کودک آشنا هستند اما در چنین شرایطی اولین چیزی که مردم از سبد خود حذف می کنند، تئاتر است. اکنون خیلی ها حتی خود عوامل به دلیل شرایط و ترس به سوی تماشای نمایش نمی آیند. مطمئن بودم که «شاهزاده خانم و کلاغ های تاج طلا» پرفروش ترین نمایش امسال می شود، البته در این یک هفته ای که اجراها شروع شده است نمایش ما از همه نمایش های سالن های دولتی پرفروش تر بوده است البته در اوایل هفته عوامل مان بیشتر از مخاطبان هستند اما در آخر هفته استقبال قابل قبول است.

وی در پایان گفت: به دلیل محدودیت ها و دسترسی نداشتن به فضای مجازی تماشاچی ها ریزش کرده است و تنها راه ما برای تبلیغ و اطلاع رسانی سایت تیوال و پخش تراکت است. از مسئولان بالا دستی خواستارم که از ما حمایت کنند، حمایت هم فقط مالی نیست.

«شاهزاده خانم و کلاغ های تاج طلا» به نویسندگی و کارگردانی پویا شش پری است که آبان و آذر ۱۴۰۱ در تالار هنر ساعت ۱۷:۳۰ بر صحنه می رود.




نظرات کاربران