در حال بارگذاری ...
با نگاهی به داستان‌های شاهنامه

«پهلوان دختر» به تالار هنر رسید

نمایشنامه­‌خوانی «پهلوان دختر» با نگاهی به داستان‌های شاهنامه با بازی داوود معینی کیا، هادی شبانی، زینب عباسی، المیرا تیموریان، عاطفه ترابی، ستوده بلوکات، امیرحسین جعفرپور، نگین سوهانی به نویسندگی و کارگردانی هانا صالحی‌­راد روز جمعه ۲۰ آبان ساعت ۱۵ در تالار هنر برگزار شد.

 نمایشنامه­‌خوانی «پهلوان دختر» به نویسندگی و کارگردانی هانا صالحی‌­راد روز جمعه 20 آبان ساعت 15 در تالار هنر برگزار شد.

این اثر با نگاهی به داستان‌های شاهنامه، قصه ماه گل دختر نوجوانی را روایت می­‌کند که درگیر بیماری مادرش است. او یک شب پس از خواندن داستان­‌های شاهنامه در رویایش گُردآفرید، دختر پهلوان و ‌جنگجوی ایران را می‌بیند. گردآفرید به او می‌گوید داروی مادرش در بذر درخت شفا کنار چشمه صفاست که دیو هفت‌سر آن را مصادره کرده و‌ بذر را زیر سرش گذاشته و ماه‌گل برای به دست آوردنش باید از هفت خان سخت بگذرد، در صورت پشت سرگذاشتن هر خان یکی از سرهای دیو از بین می‌رود و به قدرت ماه گل افزوده می‌شود.

داوود معینی کیا، هادی شبانی، زینب عباسی، المیرا تیموریان، عاطفه ترابی، ستوده بلوکات، امیرحسین جعفرپور، نگین سوهانی نقش‌­خوانی نمایشنامۀ «پهلوان دختر» را برعهده داشتند.

همچنین داوود معینی‌کیا (مشاور کارگردان و نوازنده)، مهناز فیضی (دستیار کارگردان)، آرشام خیاطیان (عکاس)، وحید سلیمی (طراح پوستر) و ستایش فلاح‌زاده، محمدرضا زرین‌قلم، ستایش داننده، محمدپارسا دولتی‌پور (بازیگران نوجوان) از دیگر عوامل این اجرا بودند.

 




نظرات کاربران